CO SE UČÍME V DUBNU ?

Téma se jmenuje BERUŠKA  aneb Děti, pozor, červená !

balon

V 1.týdnu  nazvaném " Všechno jezdí co má kola " se budeme učit o dopravních prostředcích , kde se pohybují, co je pohání, jak nám pomáhají a jak se chovat, aby nám neublížily. Budeme si stavět různé dráhy, hrát si na vlak , na letiště , hrát si s auty. Budeme se učit co správně  dělat na červenou a zelenou, budeme poznávat první, poslední , vlevo,pravo, vpředu, vzadu .........
A také si zpívat  / Sluníčko, sluníčko, popojdi maličko .... /  a cvičit s kroužky , a kreslit dopravní prostředky

Jede auto z kopečka, cesta není hřiště
jestli nemáš kolečka, nehraj si tu příště !
Tam kde auto vyletí, není hřiště pro děti.



zajickovaVe 2.týdnu :  JEDE AUTO Z KOPEČKA se budeme učit jak se máme chovat na silnici a na chodníku, co to je semafor, co nám říkají dopravní značky , jaká barva nás varuje . Budeme si také hrát s auty a na dopravu, stavět dopravni puzzle  ,řešit rébusy . Budeme cvičit s kroužky jako s volanty .
 SEMAFOR
Ty dva brášky dobře známe, však je často potkáváme.
Bydlí v malém domečku, každý v jednom kolečku.
Teď už se aut nebojíme, basta fidli, ne a ne,
když ty brášky poslechneme,
tak se nám nic nestane .

Ve 3.týdnu  : BERUŠKO, PŮJČ MI JEDNU TEČKU - budeme procvičovat počítání - určovat méně, více, stejně,  rozdělovat počet 1 - 7 různými způsoby, Také budeme řadit obrázky - poznávat  první - poslední, nahoře, dole, uprostřed, vpravo a vlevo. Zacvičíme si s početními kostkami . Zahrajeme si početní bingo a různé stolní hry s počítáním. Zazpíváme si písničku Beruško půjč mi jednu tečku .
Beruško, půjč mi jednu tečku
třeba tu máš na zadečku
musím ji napsat za větou
ať se mi slova nepletou. 
Tulipán a tulipaní
celý  den se k sobě klaní
až se diví okolí
že je záda nebolí. 
Naše malá Kamila
bavila se bavila
foukala si mydlinky
byly z toho bublinky
Šnečku, šnečku , já ti říkám,
bude pršet, nechoď nikam
Ať si prší, nebojím se
domeček mám, zatočím se. 


ve 4.týdnu  PRVNÍ,TEČKA, DRUHÁ TEČKA ...
si budeme opakovat levou a pravou stranu, pořadí předmětů  a číslice

ROZPOČITADLO :
První tečka , druhá tečka,
šla ovečka do kopečka.
A   z kopečka dolů
měli tam svou školu
na té škole zlatou střechu
na té střeše polštář z mechu.
Na polštáři klíč
ty jdi z kola přyč 

Co se učíme v březnu ?

Březnové téma se jmenuje SLUNÍČKO .

slunicko

1. Učíme se o příchodu jara, o tom, jak se mění příroda, počasí , hledáme a pozorujeme první květiny a živočichy. Budeme pozorovat pupeny, klíčení a růst květin z cibulek , zasejeme si osení a čočku.

TÁTA VČERA NA VENKU
NAŠEL PRVNÍ SNĚŽENKU
VEDLE PETRKLÍČ - ZIMA UŽ JE PRYČ.

Březen, březen, za kamna vlezem.

Zazpíváme si  a zahrajeme na tělo :
Kudy chodí jaro, zelenými vrátky , stejnou cestou za rok, půjde zase zpátky.
zas bude mít šaty z jasných modrých výšek a věneček zlatý, celý z pampelišek
Kudy chodí jaro, zelenými vrátky, stejnou cestou za rok půjde zase zpátky k nám .

Na jaře, na jaře, čáp jede v kočáře, hej hopy, hej dupy, hej hopy hop
Čáp veze sluníčko, točí se kolečko, hej hopy, hej dupy, hej hopy hop.



2. Povídáme si o domácích zvířátkách - jak se jmenují samci, samice a mláďata ,jak vypadají,  čím se živí, kdo se o ně stará, jak spolu mluví .  Trenujeme výslovnost hlásek Č a K , sluchově rozlišujeme Č a Š, poznáváme počet slabik ve jménech zvířat , poznávám zvíře podle první a poslední slabiky a hlásky. Vymýšlíme hádanky  a řešíme je. Počítáme počet nohou, určujeme kdo je větší a kdo je menší  a čím se liší . Budeme zvířátka kreslit, modelovat i malovat.

KOČIČKO BÍLÁ, POJĎ Z PŮDY DOLŮ
MÁM TROCHU MLÍČKA, VEZMEM SI SPOLU.
ALE JEN POLOVIC, SLYŠÍŠ TO MACKU !
TY NEZNÁŠ ZPŮSOBY, STRKÁŠ TAM PACKU .

Zazpíváme si   Když jsem já sloužil
                       My jsme hravá koťata
                       Malé kotě spalo v botě

Přečteme si knížku Z deníku kocoura Modroočka

3. Zvířátka - kamarádi ? 
Přemýšlíme o tom, proč lidé zvířátka chovají. Kdo je pomocník / užitek domácích zvířat /  a kdo je  hlavně kamarád / domácí mazlíčci / . CO VŠECHNO BYCHOM NEMĚLI, KDYBY NEBYLO ZVÍŘATEK . Budeme hmatem poznávat peří, vejce, vlnu, kůži, kožešinu , uděláme si výstavku a ochutnávku živočišných potravin. Zahrajeme si na farmu s čepičkami zvířátek.
TAKÉ SE UČÍME, JAK SE KE ZVÍŘÁTKŮM CHOVAT, ABY NÁM NEUBLÍŽILA  A TAKÉ, ABYCHOM MY NEUBLIŽOVALI JIM.

Zazpíváme si :  Skákal pes
                       Kočka leze dírou
                       Měl jsem myšku tanečnici
                       Krávy, krávy
                       Když se zamiluje kůň

Budeme zvířátka pozorovat i na procházkách, sledovat jak se pohybují a co dokáží.