Informace podle zákona č. 106/1999 Sb.
Informace podle zákona 106/1999 Sb.
1. Statutární zástupce:
PaedDr. Jana Kubíčková
jmenován/a do funkce ředitelky Mateřské školy, Liberec, Stromovka 285/1, příspěvková organizace s účinností od 1.8.2012 na dobu 6ti let zřizovatelem statutární město Liberec.
2. Vymezení pravomoci a působnosti ředitele školy:
2.1 stanoví zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon - § 131, § 164, § 165)
Více v sekci Dokumenty ke stažení , kde jsou zveřejněny :
- organizační řád školy
- zřizovací listina a dodatky
- výroční zpráva o činnosti školy za uplynulý školní rok
- výroční zpráva o poskytování informací podle zákona č.106/1999Sb., o svobodném přístupu k informacím ve znění pozdějších předpisů, za uplynulý rok
2.2 Mateřská škola dále zpracovává Zprávu o hospodaření, jejíž součástí jsou roční účetní závěrky (rozvaha, výkaz zisku a ztráty včetně příloh) – tuto zprávu škola odesílá na obchodní rejstřík, kde jsou tyto informace veřejně přístupné – viz
https://or.justice.cz/ias/ui/vypis-sl-firma?subjektId=33843
3. Informace o škole poskytuje:
PaedDr. Jana Kubíčková, ředitelka školy.
V případě její nepřítomnosti zástupkyně Pavla Gubišová a provozářka Edita Ferklová.
4. Odvolání proti rozhodnutí ředitele školy:
4.1 Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, §§ 81-93
- Odvolání je možné k OŠMS KÚ Libereckého kraje prostřednictvím ředitele školy do 15 dnů od vydání rozhodnutí.
5. Postup při vyřizování stížností, oznámení a podnětů:
5.1 Zákon č. 500/2004 Sb., správní řád §175
- přijímá ředitelka školy každý pracovní den v obvyklé pracovní době
- o každé stížnosti musí být pořízen písemný záznam
- stížnost musí být vyřízena nejdéle do 60 dnů ode dne, kdy byla doručena
- o vyřízení stížnosti musí být stěžovatel v této lhůtě vyrozuměn
- stanovenou lhůtu lze překročit jen tehdy, nelze-li v jejím průběhu zajistit podklady potřebné pro vyřízení stížnosti
6. Postup při vyřizování žádosti o poskytnutí informace:
- žádost o poskytnutí informace se podává ústně nebo písemně, a to i prostřednictvím telekomunikačního zařízení
- není-li žadateli na ústně podanou žádost informace poskytnuta anebo nepovažuje-li žadatel informaci poskytnutou na ústně podanou žádost za dostačující, je třeba podat žádost písemně
- žádost je podána dnem, kdy ji obdržel povinný subjekt.
- sdělení žadatele, že trvá na poskytnutí informace podle § 6 odst. 2, se považuje za nové podání žádosti
- z podání musí být zřejmé, kterému povinnému subjektu je určeno a kdo jej činí
- anonymní žádosti se nevyřizují
Povinný subjekt posoudí obsah žádosti a:
- v případě, že je žádost nesrozumitelná, není zřejmé, jaká informace je požadována, nebo je formulována příliš obecně, vyzve žadatele ve lhůtě do sedmi dnů od podání žádosti, aby žádost upřesnil, neupřesní-li žadatel žádost do 30 dnů, rozhodne o odmítnutí žádosti
- v případě, že požadované informace se nevztahují k jeho působnosti, žádost odloží a tuto odůvodněnou skutečnost sdělí do tří dnů žadateli
- poskytne požadovanou informaci ve lhůtě nejpozději do 15 dnů od přijetí podání a to písemně, nahlédnutím do spisu, včetně možnosti pořídit kopii, nebo na paměťových médiích
- o postupu při poskytování informace se pořídí záznam
- lhůtu o poskytnutí informace je možno prodloužit ze závažných důvodů, nejvýše však o 10 dní, žadatel musí být o prodloužení lhůty i o jeho důvodech vždy prokazatelně informován, a to včas před uplynutím lhůty pro poskytnutí informace
- dle zákona nesmí být vydány informace, které vypovídají o osobnosti a soukromí fyzické osoby, jsou označeny za obchodní tajemství nebo se týkají probíhajícího trestního řízení
- pokud povinný subjekt žádosti, byť jen z části, nevyhoví, vydá o tom ve lhůtě pro vyřízení žádosti rozhodnutí, s výjimkou případů, kdy se žádost odloží
- jestliže ve lhůtě pro vyřízení žádosti nebyla informace poskytnuta či nebylo vydáno rozhodnutí, má se za to, že poskytnutí informace bylo odepřeno.
- proti tomuto rozhodnutí lze podat odvolání do 15 dnů ode dne, kdy uplynula lhůta pro vyřízení žádosti.
- rozhodnutí se doručuje do vlastních rukou žadatele
7. Sazebník úhrad za poskytnutí informací: (sazebník stanovit dle podmínek školy – dále uvádíme příklad sazebníku)
podání ústní informace bez potřeby vyhledávání | zdarma |
odkázání na veřejnou informaci podle § 5 uvedeného zákona | zdarma |
podání informace na základě zveřejnění na internetu | zdarma |
Písemné žádosti:
pořízení papírové kopie – 1 list (A4) | 2,- Kč |
pořízení papírové kopie – 1 list (A3) | 4,- Kč |
pořízení kopie - CD | 15,- Kč |
odeslání informací | Dle sazebníku České pošty |
průměrná hod. sazba za práce spojené s vyhledáváním podkladů pro podání informace ad §17 Zákona 106 Sb./1999 | (150 Kč + zákonné odvody) 204 Kč / hodinu |
8. Způsob vybírání úhrad:
8.1 Při vyžádání požadované informace „na počkání" je žadatel povinen uhradit náklady hotově před vydáním požadované informace v pokladně školy podle výše uvedeného sazebníku.
8.2 Písemná odpověď na žádost o poskytnutí informace se odesílá žadateli na dobírku.
8.3 Za poskytnutí informace je škola oprávněna požadovat zálohu na úhradu skutečných nákladů spojených s vyhledáváním informací, pořízením kopií a s odesláním žadateli v odůvodněných případech předem.
9. Záloha úhrady:
9.1 Požadované informace předává organizace žadateli na základě prokazatelné úhrady vzniklých nákladů.
9.2 Při očekávané úhradě za jednu informaci přesahující částku 500,- Kč se vybírá záloha ve výši 50% očekávané úhrady.
9.3 Úhradu je možné provést osobně v pokladně školy, poštovní poukázkou či bankovním převodem.
9.4 Záloha se při odmítnutí dobírky nevrací, je použita na úhradu vzniklých nákladů při vyhledávání a kopírování vyžádané informace.
10. Přehled nejdůležitějších předpisů, kterými se při výkonu své působnosti škola řídí
- zákon č. 561/2004 Sb., o předškolním, základním, středním, vyšším odborném a jiném vzdělávání (školský zákon), ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 563/2004 Sb., o pedagogických pracovnících, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 14/2005 Sb., o předškolním vzdělávání, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 16/2005 Sb., o organizaci školního roku, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 64/2005 Sb., o evidenci úrazů dětí, žáků a studentů, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 73/2005 Sb., o vzdělávání dětí, žáků a studentů se speciálními vzdělávacími potřebami a dětí, žáků a studentů mimořádně nadaných.
- vyhláška č. 72/2005 Sb., o poskytování poradenských služeb ve školách a školských poradenských zařízeních, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 364/2005 Sb., o vedení dokumentace škol a školských zařízení a školní matriky a o předávání údajů z dokumentace škol a školských zařízení a ze školní matriky (vyhláška o dokumentaci škol a školských zařízení), ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 106/2001 Sb., o hygienických požadavcích na zotavovací akce pro děti, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 410/2005 Sb., o hygienických požadavcích na prostory a provoz zařízení a provozoven pro výchovu a vzdělávání dětí a mladistvých, ve znění pozdějších předpisů
- vyhláška č. 107/2005 Sb., o školním stravování, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 500/2004 Sb., správní řád, ve znění pozdějších předpisů
- zákon č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím, ve znění pozdějších předpisů
Zpracovala : PaedDr. Jana Kubíčková, ředitelka školy